Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Alcalá (27)

2023

  1. Addressing pedagogical and linguistic challenges in CLIL assessment

    Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 184-203

  2. How transdisciplinary integration, creativity and student motivation interact in three STEAM projects for gifted education?

    Gifted Education International, Vol. 39, Núm. 2, pp. 247-262

  3. Influence of preterm birth on physical fitness in early childhood

    European Journal of Sport Science, Vol. 23, Núm. 11, pp. 2129-2138

  4. School-based physical activity interventions and language skills: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials

    Journal of Science and Medicine in Sport, Vol. 26, Núm. 2, pp. 140-148

2022

  1. La música en STEAM: integración curricular y creatividades

    Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 91, pp. 25-32

  2. Maestras y maestros de hoy y de mañana: ¿Qué hacemos con los cuentos clásicos?

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 247-266

2021

  1. Los proyectos postfeministas de transformación personal a través del contenido fitness en redes sociales

    Deshaciendo nudos en el Social Media: redes, feminismos y políticas de la identidad (Tirant Humanidades), pp. 309-326

  2. Obesity can offset the cardiometabolic benefits of gestational exercise

    International Journal of Obesity, Vol. 45, Núm. 2, pp. 342-347

  3. The “Fat but Fit” paradox in the academic context: relationship between physical fitness and weight status with adolescents’ academic achievement

    International Journal of Obesity, Vol. 45, Núm. 1, pp. 95-98

  4. Transdisciplinary integration and its implementation in primary education through two STEAM projects

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 801-837

2019

  1. ¿Se programa por competencias en educación física en secundaria? perspectiva de un grupo de profesores de la comunidad de Madrid

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 2, pp. 335-358

2018

  1. Consolidación de las metodologías activas en Educación Física en las escuelas de enseñanza secundaria

    Movimento: revista da Escola de Educação Física, Vol. 24, Núm. 2, pp. 509-526

  2. De las competencias básicas a las competencias clave: conceptualización desde la Educación Física

    Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 31, pp. 77-95

  3. El modelo competencial en Educación Física: contribución, evaluación y vinculación con sus contenidos

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 13, Núm. 37, pp. 17-30