Investigación y Psicología en Educación
Departamento
Universidad Europea de Madrid
Madrid, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad Europea de Madrid (17)
2023
-
La prueba de Historia de España para acceder a la universidad: análisis y comparación entre comunidades autónomas
Revista española de pedagogía, Vol. 81, Núm. 286
2022
-
Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621
-
Raising the level: orangutans solve the floating peanut task without visual feedback
Primates, Vol. 63, Núm. 1, pp. 33-39
2021
-
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584–2603
-
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584-2603
-
La nota de acceso a la universidad como predictor del rendimiento en el primer año de carrera: grados de Magisterio versus otras carreras asistenciales
Revista de educación, Núm. 393, pp. 129-154
-
Learning strategies and self-regulation in context: how higher education students approach different courses, assessments, and challenges
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 533-550
2020
-
A Transitional Year Level to Higher Education: Challenges, Experiences and Self-regulatory Strategies during the Final Year of the University Preparatory Level
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 39, pp. 109-133
-
Cognitive enhancement or cognitive diminishing?
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 1
-
Do You Want to Learn Physics? Please Play Angry Birds (But With Epistemic Goals)
Journal of Educational Computing Research, Vol. 58, Núm. 1, pp. 3-28
2018
-
Proposal of conceptual framework on pupil participation and democracy in schools
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 22, Núm. 71
-
Qualitative study on the influence of the physical environment in patients admitted to a Palliative Care Unit after its remodelling
Medicina Paliativa, Vol. 25, Núm. 4, pp. 222-229
2017
-
Analysis of Content: Information and Communication Technologies Integration in Higher Education
SAGE Research Methods Cases Part 2 (SAGE Publications Ltd)
-
Design of a pedagogical model to promote knowledge generation in virtual communities
International Journal of Learning Technology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 3-25
-
Mejora del aprendizaje en las organizaciones a través de comunidades virtuales
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 1, pp. 101-123
2015
-
Best practices to design a Massive Online Open Course
ISER: 3rd International Conference
2014
-
Gestión del conocimiento en el contexto empresarial y de la Administración pública
Organizaciones que aprenden y generan conocimiento