Publicaciones en las que colabora con Cristina Escribano Barreno (19)

2019

  1. Circadian preference and relationship satisfaction among three types of couples

    Chronobiology International, Vol. 36, Núm. 10, pp. 1351-1361

2016

  1. Are achievement goals different among morning and evening-type adolescents?

    Personality and Individual Differences, Vol. 88, pp. 57-61

2015

  1. Chronotype and time-of-day effects on mood during school day

    Chronobiology International, Vol. 32, Núm. 1, pp. 37-42

  2. Social jetlag, academic achievement and cognitive performance: Understanding gender/sex differences

    Chronobiology International, Vol. 32, Núm. 6, pp. 822-831

2013

  1. Circadian preference and thinking styles: Implications for school achievement

    Chronobiology International, Vol. 30, Núm. 10, pp. 1231-1239

  2. Matutinidad-vespertinidad y ansiedad rasgo en adolescentes

    Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 1, pp. 90-93

  3. Predicting school achievement: The role of inductive reasoning, sleep length and morningness-eveningness

    Personality and Individual Differences, Vol. 55, Núm. 2, pp. 106-111

  4. Rendimiento académico en adolescentes matutinos y vespertinos

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 36, pp. 147-162

2012

  1. Matutinidad-vespertinidad, rendimiento académico y variaciones de la atención durante la jornada escolar: control de la influencia de la edad, el tiempo de sueño y la inteligencia

    Matutinidad-vespertinidad, rendimiento académico y variaciones de la atención durante la jornada escolar: control de la influencia de la edad, el tiempo de sueño y la inteligencia

  2. Morningness-Eveningness and Health-Related Quality of Life among Adolescents

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 613-623

  3. Morningness-eveningness and sleep habits among adolescents: age and gender differences

    Psicothema, Vol. 24, Núm. 3, pp. 410-415

  4. Morningness/eveningness and school performance among Spanish adolescents: Further evidence

    Learning and Individual Differences, Vol. 22, Núm. 3, pp. 409-413