BEATRIZ PILAR
LÓPEZ MEDINA
Profesora contratada doctora
Publicaciones (22) Publicaciones de BEATRIZ PILAR LÓPEZ MEDINA
2023
-
Early Bilingual Education: A General Bibliometric Approach and Content Analysis Using SciMAT
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 61-84
2022
-
Hacia el perfil del auxiliar de conversación en el contexto europeo: Características, roles y funciones en el siglo XXI
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 22, pp. 15-44
-
Plurilingual Outcomes in Plurilingual CLIL Settings: A Case Study of Translanguaging in Secondary Education in Latvia
Bi- and Multilingualism from Various Perspectives of Applied Linguistics (V&R unipress), pp. 293-312
-
Scaffolding: cuándo, cómo y para qué utilizarlo en el aula de español como lengua extranjera (E/LE)
Comares
2021
-
Developing pre-service teachers’ digital communication and competences through service learning for bilingual literacy
Training, Language and Culture, Vol. 5, Núm. 1, pp. 57-67
-
Experiential learning through genre pedagogy: Service learning in the Primary Education Degree
Transformación universitaria: retos y oportunidades (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 39-47
-
On the development of a CLIL textbook evaluation checklist: A focus group study
TESL-EJ, Vol. 25, Núm. 1
-
Promoting Metacognitive and Linguistic Skills: Digital Learning Logs in Pre-Service Teacher Training
Journal of Language and Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 117-126
2020
-
From instrumental Literacies to key COmpetences: Foreign Languages and Digitalization in the European Higher Education Area (EHEA)
Alfabetización en la nueva docencia (Tirant lo Blanch), pp. 215-228
-
From instrumental literacies to key competences: foreign languages and digitalization in the European Higher Education Area (EHEA)
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
-
Language Assistants’ Expectations Towards their Role and Main Functions: the Case of Madrid’s Bilingual Schools
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 33, pp. 95-109
2019
-
Attentional Capacity and Written Production in English (L1 and L2) and Spanish (L1) within the Framework of Erasmus+ Project
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes (Peter Lang Suiza), pp. 103-130
2017
-
Bilingualism and executive functions: inhibitory control, attention focus and second language level
Experiencias plurilingües en la enseñanza de lenguas extranjeras (Octaedro), pp. 83-93
-
Bilingüismo y funciones ejecutivas
Funciones ejecutivas y aprendizaje: experiencias en educación superior (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 249-268
2016
-
Developing a CLIL textbook evaluation checklist
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, Vol. 9, Núm. 1, pp. 159-173
2014
-
A teacher’s challenge: improving students’ oral skills in higher education
Nous reptes per als centres de llengües: estàndards de qualitat (Servei de Llengües Modernes de la UdG), pp. 97
2013
-
REDUCING DROPOUTS: BLENDED LEARNING AND COMMUNITY FEELING
7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013)
2010
-
L2 skills and the use of compensation strategies: the case of adult learners
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 19, pp. 45-51
2005
-
El profesor de lengua extranjera ante el marco común europeo de referencia para las lenguas extranjeras. Planteamientos en torno a su implantación en el aula
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005
-
El taller de escritura en lengua extranjera: propuestas didácticas para educación secundaria con relación al texto descriptivo
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 15, pp. 48-54