Publicaciones en las que colabora con Aina Tarabini-Castellani Clemente (21)

2022

  1. Ability as legitimation of tracking: Teachers' representations of students in vocational and academic tracks

    British Educational Research Journal, Vol. 48, Núm. 6, pp. 1049-1064

  2. Choosing against gender: Making sense of girls' and boys' upper secondary vocational education choices

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 147-166

  3. Els Centres de Noves Oportunitats: una peça clau del sistema educatiu català per a garantir l'èxit escolar

    Anuari 2022: Els reptes de l'educació a Catalunya (Fundació Jaume Bofill), pp. 133-172

  4. Reconstructing learner identity in upper secondary vocational education: From disaffection to recognition

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 167-184

2018

  1. Framing youth educational choices at the end of compulsory schooling: The Catalan case

    Educational Choices, Aspirations and Transitions in Europe: Systemic, Institutional and Subjective Challenges (Taylor and Francis), pp. 95-109

  2. The politics of educational success: a realist evaluation of early school leaving policies in Catalonia (Spain)

    Critical Studies in Education, Vol. 59, Núm. 3, pp. 364-381

  3. Young People’s Educational Expectations, Aspirations and Choices: The Role of Habitus, Gender and Fields

    International Perspectives on Theorizing Aspirations: Applying Bourdieu’s Tools (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 53-67

2017

  1. Imaginant el futur: Una anàlisi dels patrons de gènere i classe en la configuració de les aspiracions educatives dels joves

    VII Congrés Català de Sociologia i V Congrés Català de Joves Sociòlegs / Sociòlogues: llibre de resums de les sessions dels Grups de Treball

  2. Institutional habitus in context: implementation, development and impacts in two compulsory secondary schools in Barcelona

    British Journal of Sociology of Education, Vol. 38, Núm. 8, pp. 1177-1189

2015

  1. Cataluña: ¿dos lógicas contrapuestas?

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 454, pp. 47-50

  2. El efecto de la clase social en las decisiones educativas: un análisis de las oportunidades, creencias y deseos educativos de los jóvenes

    Revista de investigación en educación, Vol. 13, Núm. 1, pp. 7-26

  3. El habitus institucional: una herramienta teórica y metodológica para el estudio de la cultura escolar

    Témpora: Revista de Historia y Sociología de la Educación, Núm. 18, pp. 37-58

  4. La vinculación escolar como antídoto del abandono escolar prematuro: Explorando el papel de habitus institucional

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 19, Núm. 3, pp. 196-209

  5. Las políticas contra el abandono escolar en Cataluña: un análisis comparado del concepto de éxito escolar

    Políticas de lucha contra el abandono escolar en España (Madrid : Síntesis, 2015), pp. 25-44

  6. Las políticas contra el abandono social en Cataluña: un análisis comparado del concepto de éxito escolar

    Políticas de lucha contra el abandono escolar en España (Síntesis), pp. 25-44

  7. Para saber más

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 454, pp. 73-75

  8. ¿Continuidad o abandono escolar?: el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes

    Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud. Fundación de Ayuda contra la Drogadicción (FAD)