Publications in collaboration with researchers from Universidad de Huelva (25)

2022

  1. Early childhood teachers’ specialised knowledge to promote algebraic thinking as from a task of additive decomposition

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 1, pp. 37-80

  2. Educación patrimonial y ecofeminismo: análisis de los ecomuseos españoles.

    Aula abierta, Vol. 51, Núm. 2, pp. 151-160

  3. Gender Equity in Initial Teacher Training: Descriptive and Factorial Study of Students’ Conceptions in a Spanish Educational Context

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 14

2018

  1. Relaciones entre el conocimiento de la enseñanza y el conocimiento de las características del aprendizaje de las matemáticas: caso de una profesora de secundaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 2, pp. 105-123

  2. The mathematics teacher’s specialised knowledge (MTSK) model*

    Research in Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 236-253

2017

  1. Describing a secondary mathematics teacher's specialised knowledge of functions

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

  2. Síntesis, problemas abiertos, preguntas para la reflexión

    Avances, utilidades y retos del modelo MTSK

2015

  1. Conocimiento del profesor acerca de las características de aprendizaje del álgebra en bachillerato

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 2, pp. 173-189

  2. El profesor en el marco de los ETM: el papel del MTSK como modelo de conocimiento

    Espacio de Trabajo Matemático: Cuarto Simposio Internacional ETM: del 30 de junio al 4 de julio de 2014, San Lorenzo de El Escorial, Madrid, España (Universidad Complutense de Madrid), pp. 459-469

  3. The characterisation of the specialised knowledge of a university lecturer in linear algebra

    PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)

  4. ¿Cómo se relaciona el conocimiento que tiene el profesor acerca del aprendizaje de las matemáticas con su entendimiento sobre los espacios de trabajo matemático

    Espacio de Trabajo Matemático: Cuarto Simposio Internacional ETM: del 30 de junio al 4 de julio de 2014, San Lorenzo de El Escorial, Madrid, España (Universidad Complutense de Madrid), pp. 471-482