Publicacions (57) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2023

  1. "i would like to complain": A study of the moves and strategies employed by Spanish EFL learners in formal complaint e-mails

    Intercultural Pragmatics, Vol. 20, Núm. 2, pp. 161-197

  2. 'Hamlet' en el reino infantil escandinavo de 'Fanny y Alexander' de Ingmar Bergman

    Anuari de filologia. Literatures contemporànies, Núm. 13, pp. 21-43

  3. A Call for Sustainable Actions: The Voice of Little Things in Tom McCarthy Micro-story “Mermaid Figurine”

    Cultura, Vol. 20, Núm. 1, pp. 43-54

  4. Attitudes towards minority and non-official languages in Spain

    Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series IV: Philology and Cultural Studies, Vol. 16, Núm. 2, pp. 105-112

  5. Cognición docente y filosofía de enseñanza en profesores en formación de inglés como lengua extranjera

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 2, pp. 242-258

  6. Confluencias erótico-religiosas en "Wise Blood"

    Epos: Revista de filología, Núm. 39, pp. 81-95

  7. Construyendo aprendizaje en el aula de lengua extranjera: la Gamificación

    Educere: Revista Venezolana de Educación, Núm. 86, pp. 45-61

  8. Cuando (re)traducir significa convertir: prototipos y soteriología protestante en la (re)traducción de textos del inglés al judeoespañol

    Revista Española de Lingüística, Vol. 53, Núm. 1, pp. 311-332

  9. EFL in Vocational Training: Improvement of Linguistic Competence from Affective Variables

    International Journal of Literacies, Vol. 31, Núm. 1, pp. 1-22

  10. El aprendizaje colaborativo mediado por TIC: la percepción de estudiantes de ingeniería química en tiempos de pandemia

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 34, pp. 120-149

  11. El museo como espacio para explorar las relaciones entre género y poder

    Panta Rei: revista de ciencia y didáctica de la historia, Núm. 17

  12. English as a Foreign Language Preservice Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge: A Quantitative Comparative Study

    Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 161-172

  13. Entrevista a Maite Hernández García: las caras olvidadas del español para extranjeros

    Espiral. Revista de la Consejería de Educación en Bulgaria, Núm. 30, pp. 24-26

  14. Evaluative language in applied linguistics research article discussions: exploring the functions and patterns of that-structures in argumentative texts

    Language Awareness, Vol. 32, Núm. 2, pp. 193-216

  15. Exploratory Study on the Blended Learning of Research and Language Skills in EFL and Interinstitutional Assessment

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2, pp. 155

  16. Flannery O’Connor, o la búsqueda de Dios en sus cartas y ensayos

    Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 8, pp. 90-102

  17. Gabriel García Márquez lee (y reescribe) a Edgar Allan Poe: paralelismos estilísticos y temáticos entre "The oval portrait" y "El rastro de tu sangre en la nieve".

    Revista Cálamo FASPE, Núm. 71, pp. 4-11

  18. González Moreno, Fernando, Jaquero Esparcia, Alejandro y Rigal Aragón, Margarita, eds. (2022), El libro, de lo material a lo simbólico, Berlín, Peter Lang, 327 págs. ISBN: 978-3-631-86009-0

    Philobiblión: Revista de literaturas hispánicas, Núm. 17, pp. 217-219

  19. Including diversity through cinema-based affective literacy practices: A case study with EFL/ESL pre-service teachers

    Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 17, Núm. 4, pp. 859-871

  20. Instagram as a learning tool to improve technical vocabulary for sports science students

    Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, Vol. 32