MARÍA OLIVA
LAGO MARCOS
Profesora titular de universidad
Publicaciones (58) Publicaciones de MARÍA OLIVA LAGO MARCOS
2022
-
Gender Similarities in the Mathematical Performance of Early School-Age Children
Mathematics, Vol. 10, Núm. 17
2021
-
Integración de recursos digitales en la docencia práctica de una asignatura.
Virtual USATIC 2021, Ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC.
-
The Relationship Between Confidence and Conformity in a Non-routine Counting Task With Young Children: Dedicated to the Memory of Purificación Rodríguez
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2018
-
Usando la gamificación en la enseñanza universitaria. Un estudio experimental del uso de los juegos de preguntas en línea con alumnos de grado
Jornadas Virtuales de Colaboración y Formación Virtual USATIC 2018: ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC. actas
2017
-
Do teachers’ conflicting testimonies influence children’s decisions about unconventional rules of counting?
European Journal of Psychology of Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 483-500
2016
-
Detection of counting pseudoerrors: What helps children accept them?
British Journal of Developmental Psychology, Vol. 34, Núm. 2, pp. 169-180
-
¿QUÉ ES IMPORTANTE PARA CONTAR BIEN? UN ESTUDIO LONGITUDINAL SOBRE LA COMPRENSIÓN DE LAS NORMAS CONVENCIONALES DEL CONTEO
Proceedings of 4th International Congress of Educational Sciences and Development
2015
-
A 3-year longitudinal study of children's comprehension of counting: Do they recognize the optional nature of nonessential counting features?
Cognitive Development, Vol. 33, pp. 73-83
-
¿Contar bien?: el papel de la habilidad de contar en la construcción del conocimiento matemático
Educar y orientar: la revista de la COPOE, Núm. 2, pp. 54-58
2013
-
Children's understandings of counting: Detection of errors and pseudoerrors by kindergarten and primary school children
Journal of Experimental Child Psychology, Vol. 114, Núm. 1, pp. 35-46
2012
-
¿Hay algo más que contar sobre las habilidades numéricas de los bebés y los niños?
Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 1, Núm. 1, pp. 38-53
2011
-
'We are the good guys but they are not bad'. In-group positivity and cognitive performance in preschoolers
British Journal of Developmental Psychology, Vol. 29, Núm. 3, pp. 593-611
-
El contacto interétnico y su influencia sobre los prejuicios étnicos a lo largo de la niñez: un estudio evolutivo sobre los prejuicios étnicos y hacia el sobrepeso en Educación Primaria
Anales de psicología, Vol. 27, Núm. 3, pp. 670-678
-
How stable is children's affective orientation toward different ethnic groups?: a longitudinal study of in-group and out-group attitudes among preschoolers
Anales de psicología, Vol. 27, Núm. 3, pp. 631-638
2010
-
Preschool children's understanding of racial cues in drawings and photographs
Cognitive Development, Vol. 25, Núm. 1, pp. 79-89
-
WHY DO SPANISH SECONDARY STUDENTS HAVE SERIOUS DIFFICULTIES IN SOVING DIVISION WITH REMAINDER PROBLEMS?
Edulearn 10. International conference on Education and New Learning Technology (Barcelona, 5-7 de julio de 2010)
2009
-
El prejuicio étnico-racial: una revisión de estudios evolutivos en España con niños y preadolescentes españoles y extranjeros
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 21, Núm. 4, pp. 497-516
-
How do secondary students approach different types of division with remainder situations? Some evidence from Spain
European Journal of Psychology of Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 529-543
2008
-
"Me sobran cuatro y no sé qué hacer con ellos": un estudio sobre los problemas de división con resto en alumnos de 1º de ESO
Anales de psicología, Vol. 24, Núm. 2, pp. 201-212
-
El desarrollo de las estrategias infantiles: un estudio sobre el razonamiento aditivo y multiplicativo
Anales de psicología, Vol. 24, Núm. 2, pp. 240-252