Tesis dirigidas (8)

  1. Human values and intercultural competence in internationalised universities: The views of the administrative and support staff in two eropean settings 2023

    Universidad Complutense de Madrid

    MARTÍNEZ CELIS, ANDREA

  2. Towards a re-conceptualisation of the roles of EFL teachers in CLIL Secondary settings: a genre-based pedagogy for developing academic literacies 2022

    Universidad Complutense de Madrid

    JAÉN CAMPOS, MARTA

  3. L2 Pragmatics in an English-Medium University Setting: Examining the production and perception of requests in Business students’ email writing 2020

    Universidad Complutense de Madrid

    Lazarescu, Raluca Catalina

  4. Aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (aicle): un análisis de las estrategias discursivas del profesorado de educación primaria 2019

    Universidad de Córdoba (ESP)

    PÉREZ COSTA, SANDRA

  5. Activación del conocimiento metafórico para la comprensión de lectura especializada a nivel universitario 2017

    Universidad Complutense de Madrid

    PEREIRA ROJAS, SILVIA INES

  6. Análisis contrastivo del español y el inglés como lenguas de instrucción en la educación superior: estrategias discursivas del profesor en un corpus oral 2016

    Universidad Complutense de Madrid

    SANCHEZ GARCIA, MARIA DAVINIA

  7. Etapa final y estabilización emocional en el desarrollo de la interlengua 2014

    Universidad Complutense de Madrid

    Potapeiko, Jelena

  8. Aproximación lingüístico-didáctica al discurso académico de la clase magistral en la formación del profesorado universitario en contextos bilingües 2014

    Universidad Complutense de Madrid

    Martín del Pozo, María Ángeles

Tribunales de tesis (14)

  1. Presidenta del tribunal

    La inteligibilidad, comprensibilidad y el acento extranjero en inglés en estudiantes universitarios españoles : un estudio de factores sociodemográficos y fonológicos: The intelligibility, comprehensibility and foreign-accentedness of Spanish University students in English : a study of sociodemographic and phonological factors 2022

    Universidad Complutense de Madrid

    PIETRASZEK, MATEUSZ MACIEJ

  2. Secretaria del tribunal

    Roles of English in English-Medium Instruction (EMI) University Settings in Latin America: a transnational multiple-case study 2022

    Universitat Autònoma de Barcelona

    MOLINA NAAR, MARIO JOSÉ

  3. Presidenta del tribunal

    El discurso académico en la universidad: Enfoques de corpus a la escritura de estudiantes. Academic discourse at university: corpus approaches to learner writing 2020

    Universidad Complutense de Madrid

    Navarro Gil, Noelia

  4. Presidenta del tribunal

    Lecturers’ identities and practices in english-medium instruction at a catalan university: an ethnographic study 2020

    Universitat de Lleida

    Moncada Comas, Balbina

  5. Presidenta del tribunal

    La adaptación de los mockumentaries: multimodalidades en el ámbito de la traducción audiovisual 2018

    Universidad Complutense de Madrid

    SÁENZ HERRERO, ÁNGELA

  6. Presidenta del tribunal

    English for translation and interpreting: a cognitive and methodological framework of reference for materials analysis and development 2017

    Universidad Complutense de Madrid

    CARRASCO FLORES, JOSÉ ANDRÉS

  7. Presidenta del tribunal

    Positive aspects of negative lexical transfer 2017

    Universidad Complutense de Madrid

    ENJUTO QUINN, MARÍA PATRICIA

  8. Presidenta del tribunal

    Assessment for learning in primary clil classrooms and its co-construction in classroom discourse 2017

    Universidad Autónoma de Madrid

    Pascual Peña, Irene

  9. Presidenta del tribunal

    El ayudante lingüístico en los primeros años de la implantación de un programa AICLE y su proyección en el aula de primaria 2016

    Universidad Complutense de Madrid

    LLANEZA VILLANUEVA, JOSÉ AURELIO

  10. Vocal del tribunal

    Teachers' knowledge about language and classroom interaction in content and language integrated learning 2012

    Universidad Autónoma de Madrid

    Morton, Tom

  11. Vocal del tribunal

    El perfil del docente de disciplina en el marco de la enseñanza AICLE 2011

    Universidad de Zaragoza

    D'ANGELO, Lauretta

  12. Vocal del tribunal

    La cultura como destreza en el aula de lenguas extranjeras. 2008

    Universitat de València

    Medina Garriguez, Carmen

  13. Vocal del tribunal

    Estudio fraseológico del uso de colocaciones gramaticales y grupos léxicos en textos argumentativos nativos y no nativos: análisis de corpus de estudiantes 2007

    Universidad Complutense de Madrid

    Rica Peromingo, Juan Pedro

  14. Secretaria del tribunal

    Estrategias de transferencia en la obra Dear Rafe de Rolando Hinojosa 2002

    Universidad Complutense de Madrid

    LÓPEZ MARTÍN, ANGELES